söndag 11 mars 2012

Drömbokhandeln

Bild lånad från Drömbokhandeln.se









Ni har väl inte missat Drömbokhandeln? Som jag förstår är det Sekwa som ligger bakom och vill lyfta och hylla den riktiga bokhandeln. Här kan man nominera sin favoritbokhandel, upptäcka nya och läsa om vad som fungerar och framförallt diskutera! Jag är livrädd för den dag den sista riktiga bokhandeln slår igen, så HEJA DRÖMBOKHANDELN!!!

Några av mina favoritbokhandlare i Sverige är redan nominerade, som English Bookshop i Uppsala och Stockholm och Partille bokhandel i Göteborg. Men till min glädje upptäcker jag en för mig ännu okänd bokhandel, Lohrs Pocket MedMera i Göteborg som jag bara måste besöka nästa gång jag åker dit.

För snart två år sedan åkte jag på en egen bokhandelsturné i London och besökte alla de riktigt fina bokhandlarna som finns där, John Sandoe, Daunts, Luytens & Rubinstein osv. Om mina intryck där kan ni läsa här. I senaste ViLäser läste jag också om Stanfords Map and Travel Bookshop i London. Vilken tur att jag har en Englandsresa inplanerad precis nu i vår!

Sekwa kommer förresten alldeles strax, 22 mars, ut med sin bok Drömbokhandeln av Laurence Cossé. Självklar måste-läsning!

Om alla möjliga bokhandelsbesök, funderingar och frustration jag bloggat om bokhandeln kan du läsa här.

   

Inga kommentarer: