lördag 3 mars 2012

Dimensions

Sent igår kväll läste jag första novellen i Alice Munros samling Too Much Happiness. Man behöver sannerligen inte läsa långt för att fullkomligt smälta av lycka över hur bra den är. Munro är helt fenomenalt bra!

Det har sagts förut och jag tänker skriva det igen. Varenda en av Munros noveller har ett innehåll som skulle räcka till en hel roman. Det finns så mycket i texten, mellan raderna på texten och i mitt huvud när jag läser. Just Dimensions är gastkramande och gör mig gråtfärdig av flera olika skäl. Läs den! Eller läs någon annan novell av Munro!




2 kommentarer:

Jenny B sa...

Det var den första boken och den första novellen jag hade läst av Alcie Munro, och jag blev också helt tagen! Just idag har jag läst ut en annan av hennes böcker, och skall precis skriva om den. Hon säger så mycket med några få ord. Det är precis rätt ord hon hittar.

Holly Hock sa...

Exakt som du skriver är det! Hon är helt fenomenal. Jag ska hålla koll på din blogg efter din inlägg, Munro tröttnar jag aldrig på! /Therese