fredag 2 mars 2012

Den perfekte vännen

Haha, precis det här har jag också varit med om, fast det gick aldrig alls så långt! Två personer möts och "känner igen" varandra, börjar prata och kommer till slut på att de inte alls känner varandra utan helt enkelt tagit fel.

Jag hälsade glatt på en tjej i stan och vi stod och småpratade en bra stund om både ditten och datten innan vi kom på att vi inte alls kände varandra. Jag undrar bara; är det ett tecken på en positiv, social förmåga eller är det snarare ett utslag för en slags ängslig "jagmåstevaratrevligsåattallatyckerommig"-komplex?


   

3 kommentarer:

Anna sa...

Absolut - det är en bra novellsamling du läder. Jag gillar berättelser som skullekunnatvarajag fast med twist!

Holly Hock sa...

Du har alltså läst den? Jag måste leta lite i din blogg och se om jag hittar något inlägg. :) /Therese

Maria sa...

Haha. :)