lördag 30 januari 2010

Bokklubbsvecka

Det har varit flera bokmöten den här veckan. Mitt i yrande snöstormen träffades Sötåsens bokklubb i onsdags för att diskutera Herta Müllers Hjärtdjur. Som vanligt tycker vi väldigt olika, jag älskade, några tyckte mest det var konstigt, en del saknade kapitel, och så vidare. Nästa bok vi ska läsa är Linwood Barclays No Time for Goodbye.

Sen i går träffades min första bokklubb, dels för att planera för vår London-resa, och dels för att diskutera The Thirteenth Tale av Diane Setterfield. Vi brukar vara ganska samspelta och den här boken tyckte alla utom en om jättemycket. Men hon tycker å andra sidan inte om Jane Austen heller, så det är helt enkelt inte hennes kopp te. Vi ska till nästa gång läsa Paul Austers Oracle Night, gissa vem det är som fått välja bok?

I dag har det varit mycket annat på tapeten, så jag har inte hunnit läsa särskilt mycket. Så nu ska jag därför gå och läsa ut åtminstone två böcker!

Inga kommentarer: