fredag 15 juli 2011

Coraline och kaninen
















Massor med regn har lett till en dag med mycket läsning. För tillfället är jag helt försjunken i Sarah Winmans When God was a Rabbit. Hennes debutbok är en härlig historia som utan alltför stor dramatik berör och är småputtrigt mysig. Emellanåt pausar jag för att bläddra lite i höstens bokutgivning. Katalogen är tjock, så det behövs flera bläddringar för att inte guldkornen ska drunkna.

Radioteater hör också sommaren till, tycker jag. Missa inte Neil Gaimans Coraline som gick tidigare i somras. Mysryslig historia som gör sig så bra som radioteater! Finns fortfarande kvar att lyssna på här fram till den 18 september.

Hyllan har bloggat om When God was a Rabbit och så här skrev jag om Coraline när jag läste boken för väldigt länge sen.


 

Inga kommentarer: