tisdag 18 januari 2011

Mera handlingskraft!













Det här tycker jag om! Biblioteket i Stony Stratford var nedläggningshotat så en räddningskampanj drog i gång. Alla låntagare uppmanades att låna upp sin maxkvot av böcker, dvs 15, för att rädda böckerna och visa vilket tomt hål i samhället biblioteket skulle lämna efter sig om det togs bort. Bilder på de tomma bokhyllorna kan ni se här.

Mer sånt här vill jag se. Och för egen del tänker jag närmast på alla fina bokhandlare som sakta men ganska säkert håller på att försvinna. Det vill inte jag, därför gör jag nästan alla mina bokinköp hos fysiska boklådor. Inte så lätt alltid eftersom jag bor i en mindre stad, men jag försöker. Finns det mer vi skulle kunna göra för att se till att vi även om 10 år kan handla i en riktig bokhandel?

Inga kommentarer: