onsdag 17 november 2010

The Small Hand
















Den här kommer jag att få sota för hela vintern. Min livliga fantasi är alldeles för lättpåverkad och hela, långa, mörka vintern ligger framför mig.

The Small Hand handlar om Adam Snow som en dag kör fel och upptäcker ett gammalt, förfallet hus med en övervuxen, till synes övergiven trädgård. Medan han står och betraktar det edwardianska huset känner han hur ett barns lilla hand kryper in i hans egen men när han tittar ner är ingen där.

Visst låter det härligt? Den här spökhistorien innhåller flera av mina favoriter: ett vackert gammalt hus, en egensinnig trädgård och en hemlighet med ett eget liv. Och även om jag inte kommer kunna gå ut i stallet själv efter mörkrets inbrott på flera månader serverar Susan Hill en alldeles lagom, ganska snäll mysrysare. Det är en alldeles vacker liten bok, precis lagom att läsa en kväll i favoritfåtöljen med regnet smattrande mot rutan.

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter spökmysigt. :)

Holly Hock sa...

Ja, helt klart värd lite extra mörkerrädsla. /Therese