onsdag 5 maj 2010

Hejhej, nu är jag tillbaka

Djupdyket tog en icke alls önskvärd paus på grund av helt hysterisk jobbvecka med resor och studenter. Men nu är jag äntligen tillbaka. Det har varit så illa att jag inte ens hunnit läsa några andras bloggar heller, men det gjorde å andra sidan att det kändes som lite julafton i kväll att äntligen få läsa bokbloggar igen.

Världsbokdagen firades iallafall ordentligt med middag och trevliga kompisar. Och eftersom det är djupdyk blev det japanskt tema. Jag lagar aldrig mat utan kokbok och min nya favorit är Tjejmiddag skriven av Malou Holm och Åsa Swanberg. Däri fanns en helt komplett meny à la japan med tonfisk, gurksallad, ris och wasabisås. Perfekt!

Jag är inte riktigt färdig med Murakami än, så djupdyket fortsätter imorgon.

Inga kommentarer: