söndag 27 december 2009

Omläsning - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Den tredje boken i serien tyckte jag var klart bättre än de första två, första gången jag läste dem. Det ska bli intressant att se vad jag tycker nu. Den här gången får jag iallafall tåget och Dumbledores välkomnande av eleverna i den stora salen på Hogwarts, så nu är jag nöjd igen.

Familjen Dursley är lika elaka som vanligt, säga vad man vill, men pålitliga på den punkten är de iallafall. Jag lägger också märke till att det är i den här boken som Hermione köper sin katt Crookshanks. En till av mina favoriter.

3 kommentarer:

Ida sa...

Åh, det var längesen man läste de där böckerna! Kanske att man borde ta och läsa om dem? Jag har dessutom bara läst dem på svenska (eller en läste jag nog på engelska...), så det vore kul att se hur de är på origninalspråket!

Holly Hock sa...

Jag tycker (naturligtvis) att de är underbara på engelska. Miljön i böckerna är så otroligt engelsk så språket känns liksom som handen i handsken. /Therese

Anonym sa...

Jag har läst de första tre på svenska och de sneare på engelska och kan bara hålla med Holly om att språket verkligen känns som handen i handsken när man läser på engelska!