tisdag 13 januari 2009

Dagens betraktelser

Vi har äntligen lyckats installera vår nya diskmaskin. Ja, vi tillhörde den skaran som tidigare inte ens hade någon överhuvudtaget, så ni förstår, det här är stort. Vad mycket tid vi borde tjäna nu på att slippa stå och diska för hand var och varannan dag? Tid som jag skulle kunna ägna åt - läsning?

Jag läste precis igår ut En halv gul sol och påbörjade istället Book of Illusions och jag ser ett mönster i hur jag läser. Det första dagen/arna, innan jag riktigt kommit in i boken, inte så intensiv läsning, det vill säga bra för det övriga hushållsarbetet. Sedan, kört, som uppslukad av boken, dammråttorna frodas och disken förökar sig ohämmat på diskbänken.

Dessutom beställde jag böcker och anmälde mig till Adlibris barnbokklubb. Både jag och barnen är med i andra "traditionella" bokklubbar, men oj vad jag gillar Adlibris upplägg. Bra tips med bra erbjudanden smidigt direkt på mejlen, inget som helst köptvång och retliga böcker nerdimpande i brevlådan som jag glömt att avbeställa och istället får skicka tillbaka på egen bekostnad.

Det där med disken borde iallafall bli bättre nu.

Inga kommentarer: