måndag 1 december 2008

Gabriels varma choklad

Jag har svårt att släppa Surrender, den oroar mig fortfarande. Att Anwell/Gabriel är svårt psykiskt sjuk är utom allt tvivel och varför är inte heller svårt att förstå. Däremot funderar jag runt hans uppväxt och hans föräldrar. Kan man lita på den bild han själv ger av sin mamma och pappa?

Det kan man nog. Vilket bara gör mig mer nedstämd och dyster.

Därför tycker jag det passar bra med en kopp varm choklad till att värma både kropp och själ. Eftersom Gabriel bor i Australien hade han säkert druckit Milo, deras version av O'boy. Jag tycker man kan lyxa med riktigt gott Valrhona kakaopulver som man blandar ut i varm mjölk tillsammans med socker och varför inte små marshmallows och grädde.

Jag funderar lite på titeln också. Jag är inte helt säker på hur man ska tolka den.

Inga kommentarer: