lördag 15 oktober 2011

Timmen mellan hund och varg















Ärligt talat är jag tveksam till om den här romanen passar mig. Visst är den på många sätt snyggt skriven, men historien berör mig aldrig på riktigt. Scheuermann berättar om två systrar som tappat bort varandra och sig själva. Vägen tillbaka är ovälkommen och knölig, men någonstans leder den ändå ut.

"Timmen mellan hund och varg" är annars ett uttryck man känner igen, men vad betyder det egentligen och var kommer uttrycket ifrån? Vet du?

Jag har svårt att sätta fingret på varför det inte klickar för mig. Däremot ser jag verkligen fram emot att diskutera romanen med de andra i Skövde bokcirkel. Kanske ändrar jag uppfattning?

Bokmania, Bokhora och Enbokcirkelföralla har också läst Scheuermanns roman.
   

Inga kommentarer: