lördag 16 juli 2011

Mera surfböcker och Sommarboken
















Jag läste ut When God was a Rabbit idag. Underbar bok. Egentligen underbar hela vägen, men den tog sig ändå ett snäpp extra mot slutet tycker jag. Utförligare rapport kommer nästa vecka.

På tal om Breath kom jag och tänka på en annan surfbok jag läste för många år sedan, Joy Nicholsons Klanerna i Palos Verdes. Jag kommer ihåg att Bodil Malmsten tipsade om den på sin blogg och den var riktigt bra. Till skillnad från Wintons bok handlade den här om en tjej som surfade och om hur svårt det kan vara när man inte riktigt uppfyller mallen.

Idag har jag också börjat läsa Tove Janssons Sommarboken. Biblioteket i Skövde har öppen bokcirkel onsdag nästa vecka kl 18.00 med just den boken. Kom gärna dit om du har möjlighet, ingen föranmälan, vi brukar ha jättetrevligt!

Bloggat om Klanerna i Palos Verdes: Signes blogg, WTOSIOTL och Snowflakes in Rain.


  

Inga kommentarer: