onsdag 27 juli 2011

Booker 2011














Nästan hela dagen igår väntade jag på den långa listan. Så kändes det iallafall. Men tillslut så dök den upp och så här ser den ut:


 Julian Barnes The Sense of an Ending
Sebastian Barry On Canaan's Side
Carol Birch Jamrach's Menagerie
Patrick deWitt The Sisters Brothers
Esi Edugyan Half Blood Blues
Yvvette Edwards A Cupboard Full of Coats
Alan Hollinghurst The Stranger's Child
Stephen Kelman Pigeon English
Patrick McGuinness The Last Hundred Days
A.D. Miller Snowdrops
Alison Pick Far to Go
Jane Rogers The Testament of Jessie Lamb
D.J. Taylor Derby Day

Jag tycker Barnes låter riktigt bra, det jag har läst om den. Barry tyckte jag mycket om sist det begav sig och Hollinghurst är såklart alltid intressant. Andra som verkar lovande så här i början är Taylor, Rogers, Pick, Miller och deWitt.

Dovegreyreader har också skrivit om långa listan.


  

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så bra! Jag ska kolla upp titlarna så småningom. Det ser intressant ut.

Den besatta sa...

Spännande! Många nya namn att lägga till på Vill läsa-listan :)

Jenny B sa...

Åh, tack för listan! Jag håller med dig, Julian Barnes är bra. Om man skulle försöka läsa åtminstone några på listan...?

Den besatta sa...

Åh så synd att jag missade dig när du besökte En sida till! Hade varit så kul att ses!

Anna sa...

Hollinghurst läser jag nu och så långt är det mycket bra. Det var många okända för mig och det vore kul att höra om någon läst några av titlarna.

Holly Hock sa...

Det ser riktigt intressant ut! Och ganska väl blandat. Och jag ska definitivt försöka läsa så många jag bara hinner. Den första får bli Derby Day, jag har svårt att motstå hästarna...

Barnes verkar riktigt bra tycker jag. Kul Joanna att du gillar Hollinghurst. Har du läst något av hans tidigare?

Kiki: Jaaa, det var synd att jag missade dig. Riktigt fin var En sida till, tycker jag. Jag håller alla tummar jag har för att du fortsätter.
/Therese