torsdag 31 mars 2011

"...ett alldeles eget rum..."










Som ni säkert har sett har Forma instiftat ett bloggpris till en värdig bokblogg. Alla bokbloggare är värda all uppskattning de kan få, men visst tycker jag det skulle vara extra roligt om det var en av de lite mindre bloggarna som fick priset.

När jag såg priset började jag med en gång fundera över vilka bloggar jag tycker om att läsa och varför. Formuleringen som Forma använder, att bloggen ska "skapa ett alldeles eget rum för den bokintresserade att vistas i" tycker jag fångar det som är viktigt på pricken. Jag tycker om när bloggen är personlig. Jag vill känna igen bloggaren i inläggen och det får gärna kännas lite som att komma hem till någon.

Jag kommer nominera, antagligen flera stycken. Gör det du med, här!
  
 

2 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

det är ytterst roligt när man hittar en bloggare vars boktips/sågningar man helt litar på!

Holly Hock sa...

Ja, visst är det kul när man hittar någon som snöat in på precis samma böcker? De bloggarna tänker jag nominera, sen får de vara hur stora eller små som helst. /Therese