fredag 14 januari 2011

The Mirror Crack'd from Side to Side
















Jag tröttnar aldrig på Miss Marple. Och även om jag vid det här laget känner igen hur saker och ting brukar utveckla sig, blir jag alltid lika förvånad när mördaren avslöjas. Men det är mysig med Agatha Christie-deckare. I den här består beståndsdelarna av ett stort gammalt hus, en väldigt känd och lika labil skådespelerska, gamla hemligheter som dyker upp till ytan och så Miss Marple förstås. Och jag, den lättledda (läs lättlurade) läsaren, är helt övertygad om att jag vet vem som gjort det, för att i nästa stund vara lika säker på samma människas oskuld. I slutändan förstår jag att det var som jag trodde från början, fast ändå inte på något sätt. Låter det rörigt? Inte alls, bara väldigt mysig läsning!

Nästa med Miss Marple blir A Caribbean Mystery.

Inga kommentarer: