söndag 26 december 2010

Tomorrow, When the War Began - sträckläsning





















Nu har jag påbörjat årets sträckläsning, Tomorrow, When the War Began av John Marsden. Hade jag inte hört så massa gott om de här böckerna, och blivit tipsad av Vixxtoria, hade jag inte valt den här boken. Framsidan ser ut som någon sorts krigshistoria och titeln förstärker definitivt den misstanken. Och visst förstår jag också att ett krig är inblandat i handlingen, men jag förväntar mig att det kommer att handla om lite annat också...

Och jag tycker om början. Lite ödesmättat sådär, och någon som ska berätta en historia.

4 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Oj, ja jag hade heller aldrig läst den utan rekommendation. Ser fram emot en recension!

Holly Hock sa...

Det börjar bra, kan jag lova! Täta läsrapporter utlovas. /Therese

Vixxtoria sa...

Sånt här gör mig så nervös. Men jag hoppas verkligen att du gillar boken. Eller böckerna rättare sagt. Och det drar lite i omläsningstarmen, som sagt, men jag tror jag ska läsa lite annat först.

(Eller i alla fall läsa OM lite annat först. Jag läste t ex Kalle Blomkvist härom dagen. Det var länge sen!)

Holly Hock sa...

Jag gillar't. Inget att vara nervös för. Kalle Blomkvist, det var länge sen. Honom finns det väl också flera böcker om? /Therese