måndag 6 december 2010

Hatchards Bookshop














Senaste London-resan innebar också ett besök på Hatchards Bookshop som ligger mitt emellan Waterstones vid Piccadilly och Fortnum & Mason. Som ni ser så är det en bokhandel som tar sig självt på ganska stort allvar med vacker mörk träpanel, en vacker trappa mitt i butiken och personal som ser väldigt proper och lite allvarlig ut. Med all rätt kanske då Hatchards är Londons äldsta bokhandel.

Den här butiken ligger precis i närheten av St James's Street med sina exklusiva herrbutiker och jag tänker mig att efter att ha köpt sin hatt och sina cigarrer fortsätter den engelska gentlemannen hit för att även göra sina bokinköp. Visst hade de även pocket, men de inbundna böckerna får mycket utrymme. De har också mängder med signerade exemplar.

På deras hemsida ser jag också att de erbjuder en Wedding List-service där man också kan få hjälp av "expert buyers". Vilken originell idé!

2 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

fantastiskt vackert!

Holly Hock sa...

Ja, mycket vacker entré, men lite väl stelt på insidan för min smak. /Therese