torsdag 4 november 2010

Djupdyk - Siri Hustvedt















Idag börjar mitt djupdyk i Siri Hustvedts romaner. Jag hade tänkt att läsa The Blindfold, The Enchantment of Lily Dahl, What I Loved och The Sorrows of an American. Dessutom tror jag att jag kommer hinna med hennes senaste, The Shaking Woman, och antagligen några essäer ur A Plea for Eros.

Anledningen till att djupdyka i just Hustvedts verk är framförallt för att jag tycker att hon skriver så fantastiskt bra. Jag har läst ett par av hennes romaner tidigare och tyckt mycket om. Att hon dessutom besöker Internationell författarscen på lördag är såklart också en bidragande orsak. Det här kommer bli kul.

Man kan läsa om Siri Hustvedt här. Eller varför inte direkt på hennes hemsida.

Foto: Michael Brennan

2 kommentarer:

Anonym sa...

En essä om Siri Hustvedt(plus bibliografi) finns i
"52 kvinnliga författare".

Holly Hock sa...

Tack så jättemycket för tipset! Den ska jag leta upp och läsa. /Therese