söndag 4 april 2010

London Review Bookshop

Nästa stopp på min tur runt London tar mig till Bloomsbury och the London Review Bookshop. För att komma hit är det också enklast att utgå från Tottenham Court Road och sedan följa New Oxford Street österut. Jag svänger sedan snett upp åt vänster på Bloomsbury Way för att efter något kvarter svänga vänster igen på sidogatan Bury Place.

Bokhandeln är verkligen jättefin, lite mindre, i två plan, men nästan lite för fin, om ni förstår vad jag menar. Jag var inte helt ensam i affären, ändå kändes det lite som ett bibliotek där det är väldigt viktigt att vara tyst.

Här fanns också ett fik i ett rum bredvid som såg jättemysigt ut. Jag tänker mig att det är ett perfekt ställe att gå till efter ett besök på British Museum (som ligger precis bredvid). Tänk att strosa där i några timmar för att sedan fika på bokhandel och köpa med en ny bok hem. I min kalender är det en lycklig dag vilken vecka på året som helst!

Inga kommentarer: