måndag 8 februari 2010

Omläsning - Harry Potter and the Deathly Hallows

Vad jag kommer ihåg tyckte jag det var lite segt sist jag läste den här. Jag tyckte mest att Harry, Ron och Hermione satt i tältet och häckade, vara sura på varandra och deppiga. Men icke den här gången. Det är ju jättespännande, det händer massor mest hela tiden så det blir aldrig något bra läge att lägga ifrån sig boken.

Som sagt, jag har fortfarande svårt att hålla reda på alla horcruxarna, speciellt när dödsrelikerna dyker upp också. Men, det är inte livsnödvändigt att hålla reda på, Harry hamnar där han ska vare sig jag har stenkoll eller inte.

Ett stort men med den här Harry-boken är annars att jag saknar Hogwarts något otroligt. Ingen tågresa med Hogwartsexpressen, inga gemensamma måltider i stora salen och ingen quidditch. Dessutom blir jag orolig för Kreacher. Hur gick det egentligen för honom när den där Death Eatern råkade hänga med till Grimmauld Place? Inte ett ord om detta. Och Kreacher och Harry som äntligen blivit goda vänner.

Inga kommentarer: