torsdag 7 januari 2010

Omläsning - Harry Potter and the Order of the Phoenix

Harry är verkligen tjurig i den här boken. Inte att han inte har anledning, men han börjar gå till och med Ron och Hermione på nerverna. Ja, de två är också ganska bra att gå varandra på nerverna.

Idag började jag jobba igen. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas hålla samma lästakt nu, det kommer väl att ta lite längre tid helt enkelt. Jag tror det får bli Harry Potter på veckorna och en annan bok på helgen. Jag vill ju läsa klart om Harry, men inte bara Harry.

2 kommentarer:

Catrin sa...

Jag har bara läst en enda Harry Potter, men gillade det. Nu är jag sugen på att tag i hela serien, inte minst eftersom mina barn börjat intessera sig. Men jag är lite rädd att de ska vara för små, de är nu 6 och 7 år. VAd tror du? För små?

Holly Hock sa...

Nämen, jag tror inte de är för små! Pröva, vetja! Min son är fem och ½. Jag tror inte att han skulle orka lyssna om jag läste, han vill fortfarande ha bilder att titta på samtidigt. Fast nu när jag skriver det så vet jag inte, det kanske skulle gå. Han har iallafall fått se första filmen, den är från sju år, men inte jätteotäck. Han älskar den! Det han mest av allt önskar sig nu är en trollstav och ett ärr i pannan.
Böckerna blir mörkare och mera otäcka allt eftersom, men man kan ju suga på en karamell i taget. /Therese