lördag 21 november 2009

New Moon


Ja, jag har sett den. Natten mellan torsdag och fredag. Den var underbar.

Jag och två andra inbitna Twilight-vänner hade en riktig helkväll. Vi började med att äta gott och diskutera böckerna på restaurang Voda här i stan (kan rekommenderas om ni någon gång har vägarna förbi Skövde). Vi fortsatte uppladdningen med att se Twilight hemma för att sedan mitt i natten åka iväg till biografen.

Filmen, då? Helt underbar. Jag tycker de verkligen lyckas fånga stämningen i boken väl. Det är ûber-romantiskt och till och med fredsälskande-jag njuter av vampyrslagsmålen. Vampyrer är bara hur coola som helst. Jag uppfattar Bella-i-filmen lite kaxigare och mindre gnällig än Bella-i-boken. En förbättring enligt mig. Visst är Edward borta ganska stor del av filmen. Men för det första så kommer han tillbaka, och för det andra så är ju Jacob där istället. De recensioner jag läst har inte alls varit lika översvallande positiva. Men jag har svårt att förstå hur man inte kan tycka om filmerna om man, som jag, älskar böckerna?

Inga kommentarer: