onsdag 18 november 2009

Filmhöst

Jag känner för en riktig filmhöst, det är så grått och tråkigt nu i november och det är flera böcker som jag tyckt så mycket om som filmatiserats de senaste åren. Med lyckat resultat också som det verkar.

En av dessa är Revolutionary Road med Kate Winslet och Leonardo Di Caprio i rollerna som April och Frank. Ärligt talat var jag tveksam till Di Caprio. Jag tycker att han ofta ser så ung och barnslig ut. Som tur var hade jag fel.

Filmen är nästan lika lysande som boken. Vissa scener tycker jag nästan att de till och med gestaltar bättre i filmen. Di Caprio är jättebra och Winslet är ännu bättre. Hennes minspel och hur hon tolkar April är bara super.
Jag har tidigare bloggat om boken Revolutionary Road.

Kate Winslet spelar också huvudrollen i The Reader som jag också skulle vilja se nu i höstmörkret.

Inga kommentarer: