måndag 31 augusti 2009

Nej, den gubben gick inte

Jag har misslyckats, men inte är jag så ledsen för det. Förra veckans läsning bjöd alltså till att börja med på The Amber Spyglass, tredje och sista delen i Philip Pullmans serie His Dark Material. Ytterligare en serie jag läst klart, kors i taket! Sen vart det Jeanette Wintersons The Passion inför kommande djupdyk. Jag kommer säga mer om den i ett senare skede. Nu nöjer jag mig med - vilken bok!

Och nu är jag mitt uppe i Pharmakon av Dirk Wittenborn som är en bok från min favoritbokklubb. Samma tidsanda som Revolutionary Road, men annorlunda på många andra sätt. Mycket bra så här långt, hoppas det håller även andra halvan av boken.

Så ni ser, jag gråter inte över att jag inte hunnit läsa nästa med Jeanette Winterson, Sexing the Cherry. Det får bli den här veckan istället.

Inga kommentarer: