torsdag 9 april 2009

Påsklov

Jag har påsklov, och det behövde jag. Det har varit alldeles för mycket att göra och massor har hänt (en del som inte borde få hända), så jag är helt enkelt slutkörd. Därför har jag ordinerat mig själv vila, läsning och vin.

Så här i påsktider tycker ju några att man ska läsa deckare, men det tror jag inte att det kommer att bli någon för min del. Just nu är det Revolutionary Road inför Sötåsens bokklubb nu på tisdag och jag älskar den. Helt genialisk! (Så här långt iallafall.) Sen tror jag kanske att jag ska ge mig på Twilight, men jag är också lite inne på Canterbury Tales. Vi får se.

Glad påsk alla!

6 kommentarer:

Bambie sa...

Vilken tur att ngn gillar boken. Tycker den är super seg, kan inte komma in i den och har läst mer än hälften.

Holly Hock sa...

Och jag tycker den är helt underbar! Fascinerande hur en bok som skrevs för så länge sen (ett halvt sekel?) kan vara så aktuell idag. Precis samma problem som Frank och April har, har vi också idag. Har vi kanske alltid haft? Men det känns väldigt "nu"... Yates skildrar det iallafall alldeles utmärkt. /Therese

Holly Hock sa...

... eller är det kanske bara jag som har samma problem?...

Bokkompis sa...

Bättre sent än aldrig, men nu är ditt bokpaket på väg :D

Bambie sa...

Nu är den utläst och håller kvar vid min ståndpunkt om boken

Holly Hock sa...

Tack min kära bokkompis! Ska bli kul att se vad du hittat på den här gången.

Bambie: Det blir intressant att diskutera imorgon!
/Therese