fredag 24 april 2009

Den där Vallgren

Otroligt god buffé förresten, på restaurang Parnassen i Skövde. Inte den gamla vanliga tacosen utan små snittar och fyllda champinjoner, vattenmelon med ädelostfluff, små kycklingbitar med tapenade och musslor med skal. Mmmmmmums.

Sen var han ju ganska underhållande, den där Vallgren. Han pratade ju och läste ur sin senaste bok Kunzelmann & Kunzelmann, och den verkar ju riktigt bra. Men framförallt verkar han mycket kunnig vad gäller allt möjligt angående konst och konstförfalskningar. Imponerande.

Jag har faktiskt inte läst någonting av honom. Och då har han tydligen skrivit nio böcker!? Den enda jag hört talas om förrut är naturligtvis Den vidunderliga kärlekens historia. Den står till och med i min bokhylla och jag har fått för mig att jag antagligen kommer att tycka om den.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Vilken trevlig kväll det låter som! Jag har läst Dokument rörande spelaren Rubashov, som jag faktiskt inte gillade så mycket. Men jag tror säkert att Vallgren är underhållande att lyssna på!

Holly Hock sa...

Ja, det var han! Efteråt när han själv skulle äta ville han bestämt sitta själv i ett hörn, "inkognito" som han sa med glimten i ögat. Sen blev han ändå inte särskilt "själv". Det kom fram folk i stort sett hela tiden men han såg inte ut att misstycka särskilt mycket. /Therese