fredag 20 februari 2009

Khemiri, Seierstad, Azar och Can

Nu har jag bokat fler biljetter. För det första ska jag gå och se "Fem gånger Gud" på stadsteatern här i stan den 28 februari. Khemiri är en av mina favoritförfattare så jag ser jättemycket fram emot att också få se hans text i pjäsformat.

Den 2 mars kommer så Åsne Seierstad och Michael Azar till Forum för poesi och prosa och föreläser under temat "Krig". Det ska också bli jätteintressant, och visst går jag mest dit för Åsne. Men Michael Azar kommer säkert att överraska mig och prata jättebra, läser man om honom verkar han ju ha en hel del intressant att berätta om.

Dessutom har jag sett att Mustafa Can kommer att göra en serie "Meet & Talk" där han samtalar med olika kända svenskar, också på stadsteatern. Jag tycker Can är riktigt skarp, så det har förutsättningar att bli hur bra som helst. Han kommer under våren att samtala med Ernst Billgren, Janne Josefsson och Marika Lagerkrantz.

3 kommentarer:

Hermia Says sa...

Det är visst i Skövde det händer! Du ser ut att ha riktigt trevliga saker framför dig. Och jag hoppas förstås särskilt att du gillar pjäsen...

Anonym sa...

Men du tyckte väl om den, eller hur? Det kommer jag säkert att göra. /Therese

Hermia Says sa...

Ja, jag tyckte mycket om den!