fredag 5 december 2008

Jag har en plan...not

Läsningen av en bok leder ju som bekant allt som oftast vidare till någon annan bok. För mig som lätt blir lite stressad över alla böcker jag inte hinner läsa, kan detta kännas lite störande. Det är såklart roligt att bli inspirerad att läsa vidare, men enligt min "mentala" boklista borde jag läsa någonting annat. Ny stress!

Jag tycker att min läsning lätt blir splittrad. En bok här och en bok där. Kanske vore det bättre om jag liksom koncentrationsläste mer? Typ läsa in sig ordentligt på en författare eller tematiskt på något vis?



Ps. Ni hör vilka bekymmer jag har. ; )

2 kommentarer:

Bambie sa...

jag har en plan till studenten för våra kära elever nästa år......
ibland slår snille blixten prick på ;)

Anonym sa...

Skriv ner den någonstans fort. Inte glömma bort nu!