torsdag 27 november 2008

Roberto

Jag har lyssnat på Saviano och Rushdie hela dagen, allt jag kommit åt. Rushdie är rolig och Savianos italienska vacker. Och jag hisnar inför maffians makt och inflytande i Italien. Hur kan det vara så här, i Italien, i Europa? Som en kommentator uttryckte, om det nu inte vore så att de redan var med, hade Italien accepterats som medlem i EU om de sökt inträde idag? Som jag har förstått lever ju Rushdie ett "normalt" liv idag, men hur ska det gå för Saviano? Han är ju dessutom rätt så ung. Hur kommer hans liv att bli?

Filmatiseringen av Gomorra verkar ju mycket intressant och blir helt enkelt ett måste i januari. Savianos nya bok Kärleken är dödens motsats är beställd.




Ps. Beställde dessutom de tre första i Twilight-serien (på engelska) till mycket bra pris hos cdon. Jag vet att jag är lite sen ibland, men nu snart ska här läsas vampyrer.

Inga kommentarer: