torsdag 6 november 2008

Dagens skörd

Jag ville egentligen låna de poetiska nomineringarna till August-priset, men en fanns inte inne och de andra två hade de helt enkelt inte. Så jag ställde mig i kö och lånade så länge en annan med Eva-Stina Byggmästar och dessutom en titel av Sonya Hartnett.

Jag satt och bläddrade i Byggmästar under en fika efter besöket på biblioteket och hittade då en vers som genast slog an en ton i mitt hundmännisko-hjärta. Visst är det mysvackert...

Säg, borde inte alla få ha
hundänglar i sina lantkök
och somna med en lockig tass
mot hjärterotens veka harm -

2 kommentarer:

niffin sa...

Som hundmänniska trycker man händerna mot bröstet & nickar. :)

Här ska lånas Byggmästar!

(Hej förresten!:P )

Anonym sa...

Hej! Dikten är verkligen mitt i prick. Jag har "gett bort" den här dikten till flera hundmänniskor i min närhet, alla blir glada! Byggmästar måste ha hund själv, eller åtminstone väldigt gärna vilja ha. /Therese