tisdag 2 november 2010

Heja Sarah!

















Nu går det att rösta på Bokbloggarnas litteraturpris. De nominerade titlarna är:
  • Utrensning – Sofi Oksanen
  • Lilla stjärna – John Ajvide Lindqvist
  • Själens osaliga längtan – Audrey Niffenegger
  • Easter Parade – Richard Yates
  • Kyrkogårdsboken - Neil Gaiman
  • Inlåst - Emma Donoghue
  • Vyssan Lull – Carin Gerhardsen
  • Darling River – Sara Stridsberg
  • Främlingen i huset – Sarah Waters
  • Samtal med djävulen – Inger Edelfeldt
Två av de titlar jag själv nominerade är med på denna lista, Emma Donoghues Inlåsta och Sarah Waters Främlingen i huset. Jag gav Waters roman högst poäng, så självklart får den min röst. Men det är många riktigt skickliga författare med på listan. Jag har inte läst deras senast utgivna titlar, men jag skulle antagligen lika gärna rösta på Sara Stridsberg eller Richard Yates.

RÖSTA DU OCKSÅ! HÄR!

Inga kommentarer: