torsdag 28 januari 2010

Bedlam

Jag har aldrig tidigare läst någonting av Ally Kennen, men i helgen läste jag hennes senaste.

Det händer väldigt mycket i början. Lexi flyttar till sin mamma, tappar bort mammans hund, åker ut i skogen och letar efter hund tillsammans med mammas nye, otrevlige man, går vilse, blir anfallen av hundar, hittar ett övergivet mentalsjukhus, håller på att dö inne i det övergivna mentalsjukhuset. Ja, det är mycket som händer på kort tid.

Nästan för mycket för min smak, på gränsen till inte trovärdigt. Men det rätar upp sig och blir riktigt bra. Lexi är en rolig karaktär och historien är spännande. Så, nu måste jag läsa Kennens tidigare böcker, Beast och Berserk. Det enda jag undrar nu är om böckerna är en serie (visst antyder titlarna det?), eller om de faktiskt är fristående böcker.

2 kommentarer:

Elin sa...

De är fristående :). Håller själv på med Bedlam och har läst de tidigare på svenska då de heter odjuret och Brevvännen inte lika kopplade titlar. Men hitills tycker jag nästan om hennes två första böcker bättre. Gillar de lite smått galna fosterkillarna med knäppa ideer som att gömma ett odjur och brevväxla med en mördare.

Holly Hock sa...

Fristående alltså! De låter kul, de andra två böckerna. Speciellt om de är ännu bättre. /Therese