torsdag 3 september 2009

Dessa nya böcker vill jag läsa i höst

Invisible av Paul Auster - naturligtvis efterlängtad. Ska bli spännande att se i vilken riktning hans författarskap utvecklar sig.

Mordets praktik av Kerstin Ekman - Doktor Glas + skicklig författarinna = kan inte bli fel.

The Little Stranger av Sarah Waters - inte helt ny kanske, men årsfärsk iallafall. En av mina favvoförfattare och dessutom nominerad till Booker priset. Självklar läsning.

De från norr kommande leoparderna av Bodil Malmström - denna hoppas jag just nu är på väg hem till min brevlåda.

The Year of the Flood av Margaret Atwood - jag har bara läst några få av hennes böcker men misstänker att jag egentligen tycker jättemycket om flera av hennes böcker. Den här ska jag därför läsa.

Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser - New York-historia. Av Nesser. Alltid.

Little Bird of Heaven av Joyce Carol Oates - jag har inte alltid hurrat över JCO, men den här tror jag ändå jag vill läsa.

Inga kommentarer: