torsdag 12 februari 2009

Boklån

Jag tror det är första gången jag blivit pådyvlad en bok av en elev. Hur kul som helst, jag skulle gärna se att det hände oftare. Boken hon tyckte jag borde läsa är Pappersväggar, en novellsamling av John Ajvide Lindqvist. Så den är påbörjad nu.

Enda bekymret är, som jag nämnt tidigare, att jag förut faktiskt inte vågat läsa något av Ajvide Lindqvist eftersom jag är så förtvivlat mörkrädd och vi bor mitt ute i nattsvarta skogen med endast en lyktstolpe. Detta vet också min elev, så därför, omtänksam som hon är, har hon skrivit en läsanvisning till mig.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Men så rart av eleven! Hoppas att du vågar dig igenom de flesta av novellerna. Ja, många är läskiga, men så himla välskrivna och fantasieggande. En del historier som jag tyckte var sämre när jag läste samlingen, poppar upp i mina tankar så här flera år efteråt. Han är en fantastisk författare.

Anonym sa...

Jag håller med dig om Ajvide Lindqvist, han är riktigt bra. Jag har hållt mig ganska strikt till hennes lästips, jättebra noveller, och jag vågar fortfarande gå ut och fordra hästarna på kvällen. /Therese